sâmbătă, 1 noiembrie 2014

De ce NU o votez pe Monica Macovei

In primul rand, vreau sa clarific ca acest text nu este un indemn pentru a va duce sau nu la vot. E dreptul vostru, faceti ce vreti cu el, vi-l exprimati sau nu. Acest text vine ca o reactie la efortul pe care il depun multi dintre prietenii / cunoscutii mei de pe Facebook in a convinge cat mai multa lume s-o voteze pe Monica Macovei
Unii devin de-a dreptul agresivi, daca iti manifesti rezervele in ceea ce o priveste pe Monica Macovei. La fel ca si stickerele alea cu M, lipite peste tot in Bucuresti, daca nu-ti place sau nu te simti reprezentat de Monica Macovei, se gaseste cineva care sa-ti lipeasca o eticheta pe frunte: n-o votezi pe Monica, esti cu coruptii. Ceea ce fac ei seamana foarte mult cu un fel de bullying virtual.
 

Eu NU o votez pe Monica Macovei!

Tin sa le spun urmatoarele tuturor celor simt ca fac parte dintr-o categorie aparte de oameni doar pentru ca o voteaza pe MM: nu esti mai destept daca o votezi pe Monica Macovei, nu esti mai "frumos", nu esti mai european, nu faci nicio revolutie, nu schimbi mentalitati.
Faptul ca o votezi pe Monica Macovei este o optiune a ta si atat, nu este o calitate. Faptul ca o votezi pe Macovei si te lauzi peste tot cu asta, nu inseamna ca faci revolutie, ci campanie, atat.
De curand am realizat un interviu cu Monica Macovei, pentru ca am vrut sa lamuresc, in primul rand pentru mine, unele chestiuni din programul ei politic, care fie nu mi se pareau foarte clare, fie ma revoltau de-a dreptul. 
In urma raspunsurilor am fost si mai dezamagit si convins ca nu o sa votez Monica Macovei, pentru ca, in afara unei noi modalitati de a face campanie, Monica Macovei nu aduce nimic nou.
In viziunea doamnei Macovei, saracia fie se datoreaza coruptiei, fie este o optiune. Solutia ei este anihilarea coruptilor, pe care-i vede doar in PSD. Cand este intrebata daca nu a existat coruptie si in PDL, partid din care a facut parte pana acum cateva luni, spune: "PDL, de partea cealalta, cu toate greselile lui, a avut niste merite care puteau face din el cel mai puternic partid din Romania", ca in PDL nu s-a facut "zid in fata coruptilor"... Cum e asta? Credeti asa ceva? Treaba voastra, eu nu, mersi. Iar partea cu saracia ca optiune... pe voi v-a intrebat cineva la nastere daca vreti sa fiti saraci sau bogati?
Din intregul interviu se vede clar ca directia este Vest cu pedala de acceleratie apasata la maximum. Totusi, noi facem parte, vrem nu vrem, din Europa de Est, iar faptul ca un posibil viitor presedinte spune ca "nimic ce vine dinspre est, nici chiar vantul, nu e bun" este cel putin ingrijorator.
Macovei pare mai mult un om al contradictiilor, care face echilibristica. Va mai amintiti cand spunea ca vrea sa scoata religia din scoli? Acum, la unul dintre raspunsurile din interviu spune: "Mie, de exemplu, credinta mi-a dat putere sa lupt cu raul si coruptia fara frica. Credinta a fost esentiala sa stau pe calea dreapta a ratiunii de a lupta impotriva raului, indiferent de riscuri."

Monica Macovei in Vama Veche la Stuffstock 2005, sursa
Ok, care este pozitia fata de avort: "sunt in favoarea alegerii informate si constiente a vietii". Cu alte cuvinte, femeile din ziua de azi sunt nevoite sa faca avort pentru ca nu sunt informate... Mi se pare, din nou, incredibil ca o femeie poate sa gandeasca ca exista alte femei care sunt dispuse sa faca avort, asa, de "placere", nu de nevoie. Sau doar femeile proaste / neinformate fac avort. 
Casatoriile intre persoanele de acelasi sex? Nu, doar traditionale - mandri ca suntem traditionali! Dar in acelasi timp: "impotriva discriminarii homosexualilor pentru orientarea pe care o au". Pai, din moment ce doar persoanele hetero au voie sa se casatoreasca, nu cumva discriminezi din start cuplurile gay? Cu alte cuvinte, ii acceptam si pe ei, ca asa e european, dar nu le dam drepturi europene...
Marijuana... Va rog sa nu trageti concluzia ca am intrebat acest lucru asa, ca un misto, sau ca sa zambeasca cei care mai trag un fum si vor s-o faca legal ca la Amsterdam. Nu! Am facut-o in primul rand pentru ca exista cazuri in carefolosirea marijuanei sau a unor derivate / extracte alina simptomele unor boli grave, cum ar fi scleroza in placi (stiti, boala aceea oribila pentru care s-a si facut Ice Bucket Challenge) sau epilepsia. Sunt doar doua exemple, din foarte multe altele.
Macovei a raspuns safe, fara a lua o pozitie ferma: "In opinia mea, ar trebui consultata populatia printr-un referendum, asa cum si in unele state din SUA a fost consultata." Aici, m-ar fi bucurat macar o urma de originalitate, macar un comentariu ca "da, stiu ca exista numeroase studii care arata ca marijuana are si efecte benefice si ca in din ce in ce mai multe tari se ia in calcul legalizarea fie in scopuri mediciale, fie ca masura pentru combaterea traficului si consumului de droguri grele." Nah, o dam cu referendum in teorie, ca sa nu ne acuze nimeni nici ca vrem sa legalizam, nici ca vrem sa interzicem in continuare.
In ceea ce priveste gazele de sist, spune: "Nevoia de gaz a Romaniei poate fi acoperita exploatand gaz in siguranta, fara sa afectam mediul." Va rog, luati acest lucru la pachet cu dragostea ei neconditionata pentru SUA si cu faptul capentru Chevron ambasada Americii a intervenit de mai multe ori pe langa Guvernul Romaniei. Oare Chevron sau ambasada SUA spune ca fracturarea hidraulica este periculoasa pentru mediu? Nah!
In ceea ce priveste privatizarea sanatatii sau invatamantului, nu sunt deloc de acord cu viziunea ei si mi se pare ca cei saraci vor avea si mai mult de suferit si de platit. Ea spune: "Competitia de pe piata, de fapt, ii ajuta pe cei saraci, nu pe cei bogati. Cei bogati isi permit sa isi cumpere orice, ca au cu ce. Pentru cei saraci, insa, nu e tot una ce servicii primesc pentru 50 de lei."
In aceste chestiuni, parerea mea este ca sanatatea si invatamantul trebuie sa ramana ale statului. De acord cu eliminarea coruptiei, dar nu prin privatizare, ci printr-un control mai bun al felului in care este folosit banul public in aceste doua sectoare. Atat! Cand te mandresti ca ai facut DNA-ul si ca functioneaza, atunci nu e nevoie sa privatizezi totul, ci doar trebuie sa depui un minim efort in a urmari banul public.
Ii inteleg si pe cei care spun ca, oricum, ceva mai bun nu avem. Ok, asa o fi, dar eu nu vreau sa votez o iluzie. Nu vreau sa ma imbat cu apa rece. Nu vreau sa votez pe cineva care pretinde ca ma reprezinta, ca e ca mine, ca mai apoi sa-mi dau seama ca are mai multe in comun cu ei, cu aia pe care-i detestam, decat cu mine si cu noi. Permiteti-mi sa ma scutesc de aceasta dezamagire.
Culmea mi s-a parut ca multi m-au laudat pentru interviu, spunandu-mi ca prin el am reusit sa mai conving niste oameni s-o voteze... Ei bine, pe mine am reusit sa ma conving sa n-o votez.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu